去看了《Frozen》(冰雪奇緣),好看!
而主題曲Let it go堪稱神曲,撼動人心、百聽不厭038.gif  

這裡分享的是由Elsa的配音員Idina Menzel演唱的電影版本。

Idina Menzel真不愧為百老匯演員,歌聲中將戲劇張力、情感渲染都發揮到最極致,完全呼應歌詞意境!

進電影院前已經反覆聽了不下十遍,而看完電影後更是久久縈繞旋律,腦海中盡是那瀟灑的"Let it go!"

絕對是每聽一次就會為之震懾的歌曲~

以下與之分享,並自翻中文歌詞,如果翻得不好請見諒啦y23.gif  


 


The snow glows white on the mountain tonight
今晚山頭白雪皚皚

Not a footprint to be seen
不留足跡

A kingdom of isolation and it looks like I'm the Queen
與世隔絕的國度 而我是這的女王

The wind is howling like this swirling storm inside
寒風呼嘯如同我內心暴雪紛亂

Couldn’t keep it in, heaven knows I tried
試圖隱瞞卻徒勞無功

Don’t let them in, don’t let them see
別讓他們進來 別讓他們發現

Be the good girl you always have to be
扮演一直以來的好女孩

Conceal, don’t feel
隱藏感覺 拒絕感受 

Don’t let them know
不能讓他們知道

Well, now they know
但現在 他們全知情了

Let it go
隨它去

Let it go
隨它去吧

Can’t hold it back anymore
再也不想隱藏了

Let it go
隨它去

Let it go
隨它去吧

Turn away and slam the door
轉身離開 甩上門扉

I don't care what they're going to say
我不在乎流言蜚語

Let the storm rage on
就讓狂風肆虐吧

The cold never bothered me anyway
反正冷冽於我而言從不算什麼

It’s funny how some distance makes everything seem small
距離竟會使事物看來如此渺小 這多麼令人發笑

And the fears that once controlled me
而那曾掌控我的恐懼

Can’t get to me at all
再也無法擺佈我了

It's time to see what I can do
是時候來瞧瞧我的能耐

To test the limits and break through
挑戰極限並突破自我

No right, no wrong, no rules for me
沒有是非對錯 沒有規則束縛

I'm free
我是自由之身

Let it go
隨它去

Let it go
隨它去吧

I am one with the wind and sky
嵐風穹蒼與我同在

Let it go
隨它去

Let it go
隨它去吧

You'll never see me cry
我不會讓你有機會看見我流淚 

Here I stand, and here I'll stay
立足於此 停駐於此

Let the storm rage on
就讓狂風肆虐吧

My power flurries through the air into the ground
我的力量天地之間無所遁形

My soul is spiraling in frozen fractals all around
我的靈魂凝結盤旋各地飄散

And one thought crystallizes like an icy blast
我的想法化作冰晶如風驟現

I'm never going back, the past is in the past
我再也不會回首 往事已矣

Let it go
隨它去

Let it go
隨它去吧

And I'll rise like the break of dawn
我將如同破曉般重生

Let it go
隨它去

Let it go
隨它去吧

That perfect girl is gone
你們的完美女孩不復存在

Here I stand in the light of day
我就佇足於曙光之中

Let the storm rage on
讓狂風肆虐吧

The cold never bothered me anyway
反正冷冽於我而言從不算什麼
 
 
   

arrow
arrow
    文章標籤
    Let it go Frozen
    全站熱搜

    柳兒 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()